Veel ondernemers en managers zijn inmiddels wel bekend met de zoekmachine Google. Want wanneer potentiële klanten uw diensten of producten nodig hebben, gaan ze naar de Google zoekmachines toe om informatie te vinden. Dat het voor uw bedrijf waardevol kan zijn om bovenaan te verschijnen, is dan ook vaak wel bekend.

Er zijn echter nogal wat verschillende zoekwoorden waar u voor kunt scoren en het is dan ook belangrijk om eerst wat achtergrond informatie te krijgen, voordat u de Google positie checken kunt uitvoeren. We leggen alles in dit artikel voor u uit.

Brand / merk zoektermen

zoekwoordenEr zijn verschillende type zoekwoorden te definiëren. We beginnen met de brand / merk zoektermen. Wanneer uw bedrijf of merk Notariskantoor de Vries heet, dan zullen bepaalde mensen deze term invoeren in de zoekmachine. Deze mensen zijn al bekend met het bedrijf. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat ze het telefoonnummer zoeken of het adres.

Voor uw merk of bedrijfsnaam moet u ALTIJD bovenaan de zoekresultaten verschijnen. Als dit niet het geval is, dan kunt u het beste contact opnemen met een SEO specialist die dit voor u kan verzorgen. Mogelijk is er iets mis met uw aanmeldingen en optimalisatie van de website. Over het algemeen zijn merk zoektermen geen nieuwe klanten. Deze mensen zoeken specifiek naar uw bedrijf. alhoewel het natuurlijk zeer belangrijk is om hiervoor goed gevonden te worden, zijn andere termen interessanter om nieuwe klanten aan te trekken.

Lokale zoekwoorden

Stel iemand uit regio Amsterdam heeft een notaris nodig, omdat hij een testament wil laten opstellen of omdat hij een  huis gaat kopen. Als iemand nog geen specifieke notaris heeft uitgezocht, dan zal hij waarschijnlijk in Google gaan zoeken naar een notaris in Amsterdam (of een variant van deze zoekterm). Wanneer uw bedrijf bovenaan de zoekresultaten getoond wordt, zal dit doorgaans veel gerichte bezoekers naar uw website opleveren. Dit kan natuurlijk weer de nodige nieuwe klanten opleveren voor uw bedrijf.

Als u ‘hoog in Google’ wilt komen te staan, is het dus belangrijk dat u een onderscheid maakt tussen de verschillende soorten zoekwoorden. Voor uw eigen bedrijfsnaam scoren is zeer belangrijk en zal in de meeste gevallen ook gebeuren wanneer de juiste zoekmachine optimalisatie technieken worden toegepast. Wanneer u gaat scoren voor meer algemene (lokale) zoektermen, dan zal dit doorgaans de meeste nieuwe klanten op kunnen leveren.